Honlapkészítési Tippek I. Rész - Alapok

Az elmúlt egy évem rendkívül hasznosan telt. Nagyon sok mindent tanultam, főleg az online marketing területein, de természetesen hű maradtam önmagamhoz, és a webdesign és a honlap szerkesztés területein is bővítettem tudásomat. Úgy gondoltam a megszerzett tudást - persze a gyakorlati hasznát - megosztom veletek. Kezdetnek, az alapokat veszem végig, hogy mitől lesz jó egy honlap kinézete, hogy lehet a legsikeresebb és hogy hogyan kerülj előrébb a keresőkben. Főleg a google-ben. 

Elsőnek, nézzük akkor a honlap/blog kinézetét. Feltételezem már van egy céged, melynek szeretnél egy sikeres honlapot létrehozni, de ha csak egy személyes blogot akarsz csinálni akkor is hasonlóképp kell eljárni. Tehát ezekből kiindulva, van egy logód, ami a tevékenységedet és Téged jelképez. Fontos, hogy egyértelmű legyen és könnyen megjegyezhető. Ez lesz majd a honlapod "favicon" - ja. Az a kis kép a böngésződ fülének bal oldalán. Illetve ezt kell rakni a honlapod/blogod fejlécének bal oldalára. Amennyiben a logód színes, akkor érdemes a honlap színeit ehhez igazítani. Mindig figyeljünk azonban arra, hogy legyenek kellőképpen elkülöníthetőek a színek. FONTOS, hogy a szöveg színe sosem egyezhet meg a háttér színével, illetve a linkek színe nem egyezhet meg a szövegek színével. Ezek olyan apró hibák amelyek miatt a google kereső motorja akár hátrébb is rangsorolhatja az oldalt. 

Ügyeljünk az elrendezésre. A honlap mindig legyen átlátható, letisztult és felhasználóbarát. Ne hagyjuk elveszni a látogatót a menüpontjaink mélységében. Fogalmazzunk egyértelműen és ahol kell, ott hagyjunk segítő szövegeket. A google keresőpókjai az oldalt bal fentről jobb lefele fogják átvizsgálni és csakis a szöveges tartalmat olvassák be. A képeket nem. Meg kell találni az egyensúlyt a látogató szemeinek kellemes, de a google pókjainak átlátható kinézet között. 

Használjunk minél több - a témánkra jellemző - kulcsszót, de ne szóhalmazt. Fontos, hogy ezek a kulcsszavak a szövegünkben jelenjenek meg. Valamint csináljunk annyi belső linket a honlap oldalai között amennyit csak lehet. Legyen olyan az egész mint egy valódi pókháló. Véleményem szerint oldalanként 1 link mutasson legalább a főoldalra  - hiszen ezt reklámozzuk leginkább - és minimum 3 más aloldalakra. Ezek fölösleges munkáknak tűnnek, de higgyétek el kifizetődnek majd. 

Ha cégünk van, mindig adjunk meg elérhetőséget a lehető legtöbb módon(telefon, mobil, e-mail, nyitvatartás). Valamint legyen adatvédelmi irányelvünk, ahol biztosítjuk az érdeklődőt, vagy feliratkozót, hogy adatai nem szolgáltatjuk ki harmadik fél számára. Persze ezeket a szövegeket adott esetben jobb ha egy hozzá értő ügyvéddel is megnézettjük. 

Mielőtt szó érné a ház elejét, ebbe a cikkbe szándékosan nem raktam linkeket, mert még nem írtam ebben a témában így nincs mire hivatkoznom. No meg ez egy blog, ahol a cikk alatt található címkefelhő remekül megfelel erre a célra.

Több ilyen cikket is tervezek írni, és ahol csak lehet, bemutatom, hogy miket alkottam milyen programok segítségével és igyekszem majd az élő, működő példát is megmutatni.


Megjegyzések