Így készülnek a képeim


Mint azt a galériánál említettem, képeimet egy direkt fényképezésre kitalált mobiltelefonnal készítem. Nevezetesen a Samsung Galaxy S4 Zoommal, annak is a fekete változatával. Azon túl, hogy bemutassam, mivel dolgozom, egy kicsit a telefon védelmében is fel szeretnék szólalni. Amikor nekiálltam, hogy magyar leírásokat keressek a telefon szakmai bemutatásához, rengeteg negatív kritikát találtam amik a telefon méretét, súlyát vagy épp tudását ócsárolják. A legérdekesebb érv számomra az volt, amikor valaki azt írta, hogy nem való profi fényképezésre. Hát, valóban nem való. Ugyanis nem arra tervezték. Ezt a telefont ugyanis nem a profi fotósoknak találták ki, hogy hétvégente ezt vigyék magukkal a böhöm gépek és állványok helyett, hogy aztán majd szidhassák, hogy mennyire gagyi a 200-300 ezres gépeikhez képest. Nem! Ezt a telefont az olyan sétálva fotozgató lelkes amatőröknek találták ki mint amilyen én is vagyok. Szeretek fotózni, de nem szeretek rengeteg kacatot magammal cipelni. Ezt a bájos kis duci csoda viszont magába foglal mindent amire szükségem lehet utazásaim során. Samsung, tehát rossz már nem lehet. A galaxy telefonok s4-es szériájába tartozik vagyis a szoftvere elég jó egy jobb játék futtatásához is. A rajta lévő kamera a 10x optikai zoommal és 16 megapixellel pedig tökéletesen megfelel bármilyen célra. Arról nem is beszélve, hogy valóban fényképezésre tervezték a telefont, tehát eléggé hasonlít egy fényképezőgépre, ennek megfelelően pedig akár állványra is szerelhető. A vakuja is kifogástalanul működik. A platformja pedig rengeteg lehetőséget is módot biztosít arra, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki a képekből. 
A videón a hivatalos bemutatóját láthatjátok a telefonnak!

A sok hülyeségre reagálva, igen személyes tapasztalatból mondhatom, valóban bolondnak néznek az emberek amikor a fényképezőgépemmel telefonálok. Sokan meg is hökkennek amikor tudatosul bennük, hogy ez bizony egy telefon. Méretéből fakadóan, nem igen akadt aki megpróbálta volna elvenni tőlem, hiszen a legtöbben bunkofonnak nézik vagy téglafonnak, ha az jobban tetszik. Én viszont úgy állok ehhez hozzá, hogy ha anno a hatalmas siemens-eket és nokiákat kibírtuk a zsebünkben akkor ezzel is meg tudok békélni. A képminőségről olvasott kritikákra nem tudok mit mondani. Beszéljenek helyettem a képeim amiket a Galériában megtaláltok. Tudni kell használni egy gépet ezt elismerem de ezzel a kütyüvel egyáltalán nem nehéz jó képet készíteni.

Megjegyzések